Washington DC and a GREAT birthday party! - Reisverslag uit Baltimore, Verenigde Staten van Anke Hodes - WaarBenJij.nu Washington DC and a GREAT birthday party! - Reisverslag uit Baltimore, Verenigde Staten van Anke Hodes - WaarBenJij.nu

Washington DC and a GREAT birthday party!

Blijf op de hoogte en volg Anke

21 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Baltimore

Hallo lieve familie en vrienden,

Kijk eens, ik kom gewoon mijn belofte na om vrij snel weer een verhaaltje te schrijven;) Heel veel eerste indrukken zijn inmiddels al geweest, dus dit verhaaltje zal lang niet zo lang worden als de vorige keer. Is dat even mooi?;)

Eerst maar even een korte update over mijn stage. De boel loopt inmiddels aardig dat is fijn. Het aanvragen van alles komt eindelijk op gang:) Deze week wil ik de dataverzameling afronden en dan volgende week starten met analyseren. Ik ben bang dat we een deel van het project moeten laten varen, het gedeelte stamboekonderzoek, omdat dat gewoon teveel tijd in beslag neemt. Maar, de rest van de data ziet er goed uit. Nu hopelijk nog een beetje medewerking van mijn supervisor in Nederland om wat gegevens uit Nederland over te krijgen , en dan komt het wel goed:) Ik ben inmiddels ook al bijna op de helft van mijn stageperiode hier, dus dat moet ook wel! Maar, ik zie wel tegen het maken van het verslag op, want dat is me een ellendig ding. Doe me dan mijn publicatie maar;) Maar, ik leer veel, vooral over methodes om databases en variabelen op de juiste manier aan te leggen en te zorgen dat alles weer te traceren is. Dit valt behoorlijk tegen en ik heb al redelijk vaak opnieuw door alles heen gemoeten. Dat kost ERG veel tijd en ik heb de afgelopen twee weken dan ook behoorlijk lange dagen gemaakt. We zullen zien of ik alles een beetje op tijd afkrijg! Des te sneller heb ik mijn diploma en kan ik aan het werk. Maar, als het wat langer duurt, dan is dat maar zo. Belangrijker is: fun!

Dus, nu de LEUKE dingen :)

EINDELIJK ben ik naar Washington geweest! Het was zulk mooi weer vorige week zondag dat ik, ondanks dat ik met niemand samen kon, ik maar gewoon lekker alleen op pad ben gegaan. Je weet immers niet hoe lang het nog zulk mooi weer blijft!
Hier op Penn Station op de trein gestapt (comfortabel!) en met een uurtje uitgestapt op DC Union Station. Alleen het station was al een super mooi monument!
Ik had besloten om de hele dag gewoon lekker rustig aan 'the Mall' af te lopen, de beroemde 6 mijl lange groene strook midden in het centrum waar bijna alle musea, heel veel monumenten, the Capitol en het Witte Huis te vinden zijn. Dus gewapend met mijn Lonely Planet op pad!
The Capitol, waar de regering vergaderd e.d., staat aan de ene kant van the Mall en was indrukwekkend, maar stond helaas in de steigers. Het uitzicht op de Mall was wel erg mooi. Het was eigenlijk, ondanks de vele auto's, een oase van rust (en toeristen). Heel chill om doorheen te lopen, zeker met het zonnetje erbij:)
Geen van de musea ben ik in geweest, maar ze zijn allemaal gratis, dus wie weet ga ik nog wel weer een keertje terug om wat te bekijken. Het leukste hiervan vond ik toch wel dat ik the Smithsonian Institute herkende, uit het Verloren Symbool van Dan Brown. Bestaat uit meerdere gebouwen, maar het kasteel was werkelijk prachtig! Daarna doorgelopen naar het Washington Monument, een enorme obelisk, ook al zo'n aandachtstrekker:)
Het Witte Huis kon natuurlijk niet ontbreken. Zie de traditionele foto. Het was echter wel strenger bewaakt, er was immers zo'n gekke man over het hek geklommen kort geleden;) En, al met al vond ik het erg tegenvallen. Op de één of andere manier had ik een groot mooi groen landgoed in mijn hoofd en dat was het op zich ook wel, maar aangezien het midden in de stad ligt, leek het maar klein en nietig. En viel het niet eens zo heel erg op tussen alle monumentale gebouwen.
Nog een aantal indrukwekkende monumenten zie je op de foto's: het WOII monument, prachtig! Memorial van Martin Luther King en monument voor de Koreaanse oorlog waren ook indrukwekkend. Tussendoor even een bagel gegeten en doorgelopen naar Tidal Base, een soort meer tegen de Potomac River aan. Hier kwamen de mooie herfstkleuren weer langs:)
Na zo'n 3 uur rondlopen vonden ik en mijn voetjes het wel mooi geweest en heb ik mooi de metro terug naar het station genomen en lekker in de trein terug. Helaas daarna wel de bus gemist die te vroeg vertrok en lang moeten wachten voor ik thuis was. Maar, ach, geen haast:)
Van Flo nog wel begrepen dat ik ook toch wel naar Georgetown moet op zijn minst, dus moet zeker nog een keer terug;) Maar de tijd gaat zo snel ineens!

Samen met Rosie ben ik ook nog een vrijdagavond naar een salsa Meetup geweest:) Was mooie wijnbar met een dansvloertje en was knus en gezellig. Mooi in onze gala-outfit gedanst, ging best goed! Nog even wat jongens lopen plagen door net te doen alsof je vrijgezel bent, altijd leuk;) Helaas wel een miscommunicatie gehad met Rosie door het cultuurverschil. In China (en meer Aziatische landen) zullen ze niet zo snel dat er wat aan de hand is of dat ze iets niet leuk genoeg vinden. Dus voor haar was op een gegeven moment de lol eraf maar dat durfde ze niet te zeggen. Dus hoe vaak ik ook zei dat dat voor mij niets uitmaakte en Nederlanders veel directer zijn... ik kreeg pas op de weg terug te horen hoe of wat. En ja, toen was het al te laat:( Hopelijk durft ze het nu de volgende keer wel, dat zou voor haar zeker schelen! Verder wel veel lol gehad en samen uit samen thuis is ook altijd fijn:)

Oja, de football match komt er ook aan! Hebben tickets geboekt. Wel hartstikke duur, maar wil het toch een keertje meemaken. 9 november is het zo ver; the Ravens tegen the Titans. Baseball gaat niet door. Play-offs waren heel duur en bovendien liggen de Orioles er nu ook uit.

O en nog even een leuke mededeling: zoals jullie misschien wel wisten ligt er nu een Ebola patient in Washington. Oh oh.... het komt dichterbij!;) Haha, ik zal goed op mezelf passen hoor:)

En dan nu, dit weekend was ik jarig! We hadden het mooie plan gevat zaterdag op zondag een Dutch houseparty te geven, maarja, dan moeten er wel mensen komen! Dus Rosies hulp maar weer ingeschakeld want die kent hier al veel meer mensen dan ik.
Zaterdag eerst met z'n tweeen naar Queenstown gegaan om daar de outlet shoppingcentre te bezoeken. Prachtige roadtrip is dat zeg! Aantal foto's gemaakt maar in het echt is het nog veel mooier. Hebben genoten, en alweer zulk mooi weer! Ik kan me niet herinneren wanneer de laatste keer was dat het zo zonnig en helder was rond mijn verjaardag;)
Anyway, de outlet was inderdaad goedkoper, maar nog steeds allemaal dure merken, dus hmm.. kost nog steesd wel veel. Heb mezelf bijna laten verleiden een prachtige Kate Spade tas te kopen: van 335 dollar naar 150 dollar. Ja ja, ze houden hier van strooien met kortingen, zijn Amerikanen dol op. Uiteindelijk toch maar niet aan de impuls toegegeven. Wie weet zwicht ik een andere keer wel?
Nog wel bij Under Armour wat sportkleding gekocht (nu moet ik nog meer sporten!) en bij Banana Republic een hele mooie donkerblauwe poncho. Die koste ook nog steeds 90 dollar, maar dat vond ik het wel waard:)

Hierna door de Giant geraced op de weg terug om wat snacks en liquor voor 's avonds in te slaan. Gelukkig was het een BYOB (bring you own beer) party, anders was ik helemaal blut geweest haha. Helaas zijn Nederlandse lekkernijen zoals soesjes, bitterballen en oma's appeltaart nog steeds niet te koop in Amerika, dus die versie van 'Dutch' ging niet op:( dus, hebben we maar de decoratie oranje gemaakt! (gelukje dat Halloween ook oranje thema is;) Zag er best leuk uit.
We dachten met maar 7 mensen thuis te zitten, maar uiteindelijk kwamen er last minute toch nog allemaal extra mensen, dus waren we met zn 15en! Echt supertof:D Allemaal leuke nieuwe mensen ontmoet, ben om 12 uur toegezongen en moest toen een shot tequila nemen uiteraard. Toen ook eindelijk mijn kaarten en brieven uit Nederland opengemaakt, goed dat ik gewacht heb he;) Hartstikke lief van jullie allemaal, bedankt!
De rest van de avond werd een mooi dolle bende. Om het nog enigzins Hollands te maken hebben we gespijkerpoept, zorgt altijd voor hilarische taferelen. En het bleef daarna nog lang onrustig...
Ik kan in ieder geval wel zeggen dat we een super tof verjaardagsfeestje hebben gehad, en dat iedereen dat ook vond:D Zeg vrienden, laten we het vooral ook een keer zo doen in Nederland..;)

Nou, volgens mij was dat me het verhaal wel weer. Gisteren lekker uitgerust van de vermoeiende nacht, nog even lekker door het zonnetje gelopen. En vandaag begon de werkweek weer. En... Martijn is naar Borneo vertrokken! Altijd weer even spannend, maar gelukkig zijn de tijdzones nu ietsje makkelijker om elkaar af en toe te spreken:)

Nu de tijd echt begint te vliegen, hoop ik toch nog heel veel leuke dingen te doen hier:)
Jullie in ieder geval bedankt voor jullie felicitaties en lieve cadeautjes, al moet ik er eentje nog ophalen bij het postkantoor...

Tot snel!

Love,
Anke

  • 21 Oktober 2014 - 08:45

    Wim:

    Lieve Anke,
    leuk hoor.. je dochter bij al die plaatjes die je eigenlijk alleen maar van het journaal kent.
    Fijn dat het zo goed met je gaat! Maar wat is eigenlijk spijkerpoepen?!
    xxxx Papa

  • 21 Oktober 2014 - 18:45

    Ageeth:

    Weer zo'n leuk verhaal! Maar hoe kort is kort bij jou ? ;-) ik vind het heel leuk om te lezen dus van mij mag het zo blijven, en ook het aantal foto's is prima voor een Hodes :-P xxxx mam

  • 26 Oktober 2014 - 16:28

    Oma Ans:

    Lieve Anke,
    Ik had je verhaal al een keer gelezen, maar nog niet gereageerd. Dus doe ik nu.
    Je hebt zo te zien een prachtige dag in Washington gehad en wat een leuke foto's. En je schrijft zo gezellig.
    We genieten van je verhalen... xxxx Oma Ans en opa Jo

  • 31 Oktober 2014 - 04:33

    Anke:

    Dankjulliewel!
    Haha mam, je kent me toch.. dan denk ik dat ik niet zoveel te vertellen heb en dan komt er toch weer een heel verhaal (met vooral veel indrukken) achteraan ;)
    Hmm gek, zo te zien zien jullie maar 20 foto's? Het zijn er 39, moet je even naar het overzicht gaan haha;)
    Valt het dan toch weer tegen?:$

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anke

Actief sinds 22 Juni 2011
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 26502

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 13 Januari 2015

Stage wetenschap in Baltimore, USA

06 Oktober 2013 - 05 December 2013

Rondreis Indonesië

02 Juli 2011 - 02 September 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: