De laatste weken in Nederland - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Anke Hodes - WaarBenJij.nu De laatste weken in Nederland - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Anke Hodes - WaarBenJij.nu

De laatste weken in Nederland

Door: ankehodes

Blijf op de hoogte en volg Anke

22 Juni 2011 | Nederland, Groningen

Hallo allemaal!

Leuk dat jullie mijn reisverslagen willen lezen. Op het moment zit ik nog in het koude Nederland, en wel in Groningen, maar volgende week zaterdag vertrek ik met het vliegtuig naar Kameroen! Daar ga ik eerst 6 weken stage lopen in een plattelandsziekenhuis voor mijn studie Geneeskunde, en daarna komt mijn vriendje Martijn overgevlogen en gaan we samen nog bijna 3 weken rondreizen/backpacken. In de nacht van 1 op 2 september vliegen we terug naar Düsseldorf en kan ik vervolgens maandag 5 september met mijn co-schappen beginnen!

Een drukke tijd wordt dit dus, maar vooral ook heel leuk en spannend. Nu ik nog minder dan 2 weken te gaan heb voor ik vertrek, vind ik het stiekem wel een beetje eng worden. Ik ben nog nooit alleen weggeweest, laat staan zo ver! Daarnaast weet ik niet zo goed wat ik moet verwachten van het land en de mensen. Ik heb wel het één en ander gehoord bij bijeenkomsten voor mijn stage, maar dat is dan ook alles. Het zal dus waarschijnlijk een enorme cultuurshock worden.. maar dat heb ik er zeker voor over, en al helemaal omdat ik op deze manier mijn steentje kan bijdragen aan de wereldgezondheid en iets kan leren en ervaren in een ziekenhuis dat compleet anders is dan onze ziekenhuizen hier in Nederland.

Deze week en volgende week ben ik nog druk bezig met de laatste voorbereidingen, maar de belangrijkste dingen zijn al geregeld, dus hopelijk komt het allemaal goed. Gelukkig verblijf ik in Kameroen tijdens mijn stage in een appartement samen met 4 of 5 andere geneeskundestudenten uit Nederland, waarvan twee zeer waarschijnlijk uit mijn studiejaar en stad komen, dus die ken ik al. Dat vind ik wel een fijn idee. Ook de organisaties in Kameroen en Nederland die deze stages regelen (ASHIA en IFMSA) helpen ons goed, dus het gaat vast en zeker helemaal lukken.

Nou, voor nu was dit het wel denk ik. Ik hoop dat ik jullie in Kameroen af en toe wat op de hoogte kan houden via deze pagina (afhankelijk van de internetmogelijkheden daar), jullie wat kan vertellen over alles wat ik (en later ook Martijn) mee zal maken. Ten slotte is het ook nog eens regenseizoen in Kameroen in de zomermaanden (gelukkig wel warm), dus ben benieuwd wat dat voor gevolgen zal hebben voor ons avontuur bij het backpacken. Goed voorbereiden is het enige wat we kunnen doen, de rest zullen we moeten afwachten. We laten het jullie weten.

Een hele fijne zomer alvast allemaal toegewenst in ons koude kikkerlandje. Ik zal jullie volgende week nog ff gedag zeggen. Oja, en veel leesplezier!

Xx Anke



  • 22 Juni 2011 - 14:08

    Kim Ross:

    Hee Anke!
    Jeetje wat een avontuur, heel veel plezier!
    Het zal vast een hele leuke nieuwe ervaring zijn.
    Liefs

  • 28 Juni 2011 - 09:06

    Ageeth:

    leuk hoor, maar wel spannend! ik hoop dat je goed aankomt en er van geniet! xxx mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anke

Actief sinds 22 Juni 2011
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 26579

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 13 Januari 2015

Stage wetenschap in Baltimore, USA

06 Oktober 2013 - 05 December 2013

Rondreis Indonesië

02 Juli 2011 - 02 September 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: