Time flies.. departure in less than 12 hours! - Reisverslag uit Warga, Nederland van Anke Hodes - WaarBenJij.nu Time flies.. departure in less than 12 hours! - Reisverslag uit Warga, Nederland van Anke Hodes - WaarBenJij.nu

Time flies.. departure in less than 12 hours!

Door: ankehodes

Blijf op de hoogte en volg Anke

01 Juli 2011 | Nederland, Warga

Daar ben ik weer! Zoals beloofd, hierbij een laatste verslagje vanuit Nederland om jullie even gedag te zeggen. Morgenochtend om kwart voor 10 vertrek ik naar Kameroen! 2 maanden weg hier, het is wel echt een heel raar idee.

Deze laatste 2 weken zijn voorbij gevlogen. Ik heb gisteravond mijn laatste tentamen van mijn bachelor gehad en deze goed afgerond, dus mijn bachelor heb ik (praktisch) binnen! Deze laatste week was erg hectisch, soms wist ik niet meer meer waar nou mijn tijd aan te besteden: tentamen of voorbereidingen voor de reis! Gelukkig is alles goedgekomen. Na alles eindeloos gecheckt te hebben, blijkt dat ik alle benodigde dingen toch écht bij me heb. Maar ik heb ook wat spullen hier moeten laten, anders werd mijn backpack echt té vol en zwaar. 17 kilo is al zwaar genoeg.. Gelukkig hoef ik pas over 6 weken echt te backpacken, dus tegen die tijd denk ik dat ie alweer een stukje lichter is.

Nu maar hopen dat alles goedkomt morgen en ik deze aankomende periode ongeschonden doorkom, maar met een heleboel ervaring en kennis extra terugkeer naar Nederland. Ik heb er in ieder geval heel erg veel zin in.

Ik besef het nog steeds niet helemaal en ben niet eens echt zenuwachtig, maar het is toch echt zo ver. Over minder dan 12 uur ben ik onderweg: onwerkeljk maar waar! Ik denk wel dat ik jullie allemaal ga missen, vooral familie, mn vriendje en mn goede vrienden. Ik vind het jammer dat ik de KEI-week en de zwemuurtjes in de Papiermolen deze zomer ga missen, maar ik ben er zeker van dat deze reis dit gemis ruimschoots goed gaat maken.

Hopelijk kan ik jullie de komende tijd hier en daar nog even wat vertellen over mijn avonturen. Geniet van jullie vakantie en tot in september!!

Xx Anke

  • 02 Juli 2011 - 16:15

    Ageeth:

    lieve meid, wat was het een spannende dag en even een moeilijk afscheid, maar alles is goed en komt goed. ik ben heel benieuwd naar je ervaringen en weet dat ik in gedachten bij je ben. ik hoop hier snel te lezen dat je veilig te plak bent gekomen en als ik een berichtje van je krijg zet ik hier een reactie, dan kan alle volgers het lezen! liefs xxxx en pas goed op jezelf! xxxx mama

  • 02 Juli 2011 - 19:55

    Ageeth:

    Anke heeft net gesmst dat ze in het hotel in Douala is aangekomen, zware reis, veel afrikanen op haar af gehad (tassen dragen??) en dat kost geld... maar ja dat is leergeld. Genieten valt nog niet mee, logisch, maar makkelijk gezegd vanuit mijn luie stoel in Wergea. Morgen gaat ze met de bus (klein en vol) de lange reis vervolgen naar Bamenda, maar ze zal dan samen met twee medestudenten reizen en dat is altijd beter dan alleen. Ik zal blij zijn als ze samen ter plekke veilig aankomen. Morgen stuur ik weer een reactie als ik nieuws heb.

  • 04 Juli 2011 - 09:23

    Ageeth:

    De busreis is een dag uitgesteld want er zijn zondag nog 3 nl studenten aangekomen in Douala. Dat vond Anke wel jammer want er was niks te doen zondag, maar volgens mij was een beetje rust wel goed voor haar. Haar vertrek was immers nogal hectisch, ze heeft donderdag j.l. nog even haar laatste bachelortentamen gehaald!
    Anke reist maandag verder naar Bamenda met 5 medestudenten, dus ze is niet meer alleen!

  • 05 Juli 2011 - 08:40

    Ageeth, Verslaggever:

    Anke is gisteravond goed aangekomen in Bamenda/Akum. ze heeft een goede kamer met vooralsnog een douche en stroom (die valt wel vaak uit). Ze zijn met 6 nieuwe studenten, dus de pret kan beginnen. Mijn moederhart is in elk geval een stuk geruster! Lieve meid, veel plezier daar en wees voorzichtig met spannende tochtjes door de blubber, ze rijden daar als gekken... mama

  • 05 Juli 2011 - 10:37

    Opa Jo En Oma Ans:

    Ons grootouderhart is ook veel geruster nu we weten, dat onze Anke
    veilig op de plaats van bestemming is gearriveerd. Lieve Anke, geniet van alles,wat erop je afkomt en we zijn nieuwsgierig naar jouw ervaringen.
    Liefs.

  • 06 Juli 2011 - 14:11

    Opa Ben:

    Anke,ik wacht met smart opo je eerste verslag uit Kameroen.!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anke

Actief sinds 22 Juni 2011
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 26576

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 13 Januari 2015

Stage wetenschap in Baltimore, USA

06 Oktober 2013 - 05 December 2013

Rondreis Indonesië

02 Juli 2011 - 02 September 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: