Verslagje nummer zoveel;) - Reisverslag uit Akum, Kameroen van Anke Hodes - WaarBenJij.nu Verslagje nummer zoveel;) - Reisverslag uit Akum, Kameroen van Anke Hodes - WaarBenJij.nu

Verslagje nummer zoveel;)

Door: ankehodes

Blijf op de hoogte en volg Anke

27 Juli 2011 | Kameroen, Akum

Hallo, daar ben ik weer;)

Zaterdag zijn er 3 nieuwe mensen bij gekomen, allmeaal uit Groningen! ze hebbe ons wel even de stuipen op het lijf gejaagd, want ze waren in Douala overvallen! Zij zijn ’s avonds bij het teruglopen (50m) van het hotel, omdat ze net even geen local bij zich hadden, aangevallen door 8-10 mannen. Ze werden tegen de muur geduwd en Marleen en Robin werden afgezocht naar geld. Rosa had een jurkje aan en waarschijnlijk konden ze daardoor al zien dat zij niets bij zich droeg. Marleen is op de grond gaan zitten om te voorkomen dat ze makkelijk bij haar zakken konden, slim! Toen kwamen mensen van het restaurant hun te hulp schieten met een zwaard en een geweer! Ze dachten even dat ze er helemaal geweest waren, omdat ze niet door hadden dat deze mannen hun hielpen. Gelukkig was dat wel zo en zijn ze weggerend. Alleen Robin’s mobiele telefoon is afgepakt, maar dit was een oude mobiel. Zo blijkt maar weer: niet ’s avonds rondlopen zonder begeleiding (ondanks dat je met een jongen en 2 meiden bent) in Douala! Ook in Yaoundé moet je dit niet doen. We schrokken er wel behoorlijk van met z’n allen. Hopelijk gebeurt ons niet weer zoiets!

Zaterdag zijn we nog wezen wandelen 's ochtends, de omgeving was echt prachtig. Helaas had ik mijn fototoestel niet mee, maar anderen wel, dus die foto’s krijg ik later wel. Dan laat ik ze jullie wel zien! Daarna in de stad nog bij een leuk cafetje gegeten, was echt superlekker! Voor nog geen 2,5 euro;)

Zondag ben ik niet meer meegegaan met de meiden naar de health-talk die we zouden geven, omdat de auto echt te vol zat. In plaats daarvan heerlijk in de zon gezeten. We hadden een van de mooiste dagen hier! Helaas ben ik ook keihard verbrand en ik heb daar nog steeds last van:( (zie foto) vannacht ook nog alleen op mn buik kunnen slapen. De meiden kwamen pas laat weer terug zondag en hadden van alles te vertellen. Ze warne ook bij een weeshuis en een echte Afrikaanse boerderij langsgeweest. Toen baalde ik wel even flink dat ik niet mee was gegaan. Het is waar wat ze zeggen: je krijgt alleen spijt van de dingen die je niet gedaan hebt. Gelukkig kan ik morgen nog met Marijke, Anne-Floor en Saskia alsnog op pad die kant op! Heb ik dat ook weer even gezien.

Nog een leuk nieuwtje: maandag heeft Ali serieus een geit avn de markt gehaald en die wordt nu ongeveer geslacht vor het eten vanavond! Jeetje, je wordt wel mte de neus op de feiten gedrukt hier zeg;) Niet dat ik er vegetarier van wordt, maar ik ga nu wel anders naar het vlees kijkne denk ik in de supermarkt als ik terugben in NL;)


De laatste paar dagen heb ik nog niet zoveel bijzonders meer gezien in het ziekenhuis. Wel heb ik een HIV-pati"ent met een enorme geinfecteerd voetwond gezien. Het zou nog meer dan een jaar duren voor dit genezen zou zijn, als hij het al zo overleven... Hij heeft zo'n slecht immuunsysteem dat het waarschijnlijk niet lan gmeer duurt voordat hij een sepsis (algehele lichaamsinfectie) krijgt...:(

Ook heb ik maandag een avonddienst meegelopen en daar heel veel gepraat over allemaal dingen die hier spelen en de verschillen met Nederland. er was niet zoveel werk te doen, maar de gesprekken waren heel leuk en nuttig! Hier krijgen jullie nog wel meer over te horen als ik terugben;)

Misschien dat ik volgende week nog mee ga helpen bij de bakkerij hier, lijkt me erg leuk! De drie meiden in het gastgezien hebben hier dinsdag geholpen, ok appeltaart gemaakt;) En misschien ga ik zelf voglende week nog een week in een gastgezin zitten met Anna en Yvon, maar dat weet ik nog niet zeker! we zullen zien.

Dinsdag en vandaag heb ik ongeveer vrij gehad. Relaxdagjes gehad! Ook wel even lekker, even een vakantiegevoel. Helaas wel slehct weer gehad, maar ok. Dat is dan niet anders.

Nou, dat was het wel zo ongeveer denk ik. Ik zal nog even foto's plaatsen. Ik hoop dat als ik zo terug ga dat de geit al geslacht is, want anders weet ik niet of ik dat nog ga eten haha;) We zullen zien...

Tot snel!

Liefs, Anke

  • 27 Juli 2011 - 15:18

    Marije:

    Zooo hee Anke!
    Je bent ook niet een beetje verbrand :O
    Wel heftig, zo'n overval!
    Ik zit hier nu een beetje te bidden dat jou zoiets niet overkomt... :(
    Verder wel een hele lieve foto van jou en dat pasgeboren babytje<3
    Ik denk aan je Ankje! :)

    Dikke kus, Marije

  • 27 Juli 2011 - 17:35

    Opa Jo En Oma Ans:

    Dag Anke,
    Wat een verhaal van die overval!
    Durf jij straks met Martijn nog wel rond te reizen ?
    Of is dit "oma-tjes-geklets"?
    Alweer leuke foto's. Alleen die verbrande rug is niet zo leuk. Dat was je hier niet overkomen. Ons zomerweer is niet zo zomers op dit moment.
    We hopen, dat het geitenvlees je goed smaakt!!! Een dikke zoen van ons.

  • 27 Juli 2011 - 17:55

    Martijn:

    Jemig wat een heftig verhaal.
    Het blijft natuurlijk Afrika maar je verwacht niet dat mensen om je heen zoiets meemaken. Uiteindelijk is het gelukkig nog goed afgelopen. Hopen dat ons zoiets niet overkomt:)
    Wel goed insmeren he:P
    Leuk om ook weer eventjes wat fotos te zien:) Zal je even terug mailen.

    xx

  • 28 Juli 2011 - 10:27

    Leonie:

    Wow Ank, heftig indd die overval, blij dat het jou niet overkomen is :O En hoop voor je dat je rug al een beetje bij getrokken is, lijkt me niet echt comfortabel slapen :P
    Was de geit lekker? ;) Ik heb het ook eens gehad, ik vond het eigenlijk best te eten :P

    Xx

  • 28 Juli 2011 - 22:10

    Rosario:

    Hoi Anke een berichtje van mij
    Ik vind het echt leuk om je verhalen te lezen.
    Wat een contrast tussen Nederland en Afrika, ik vind heel triest hoe mensen daar leven of beter gezegd hoe overleven onder bittere omstandigheden en ik waardeer heel veel wat je doet.
    Ik blijf je volgen
    Tot het volgende verhaal
    Rosario xxxx

  • 29 Juli 2011 - 13:58

    Opa Ben:

    LIEVE MEID,ik hou er mee op me ongerust te maken over jou in dat verre land.Je maakt veel mee en het zal je ongetwijfeld verrijken.Als je maar niet zuinig bent in het nemen van maatregelen m.b.t.je veiligheid.WAT DAT OOK KOST!!
    Je bent voor ons onbetaalbaar.
    Dag meid,tot je volgende bericht.

  • 30 Juli 2011 - 10:24

    Ellen:

    Hoi Anke!
    Een heftig verhaal,
    je verbrandde rug, de overval.
    Gaat het al beter met je rug inmiddels?
    Ik hoop het wel.
    xxx Ellen + Joke


  • 01 Augustus 2011 - 16:58

    Anke Hodes:

    Tnx allemaal!
    Zoals jullie kunnen lezen, smaakte de geit wel prima;) En wat betreft die overval: ja ik durf nog steeds samen te reizen met Martijn, daar heb ik nu al te lang op gewacht om dat te kunnen;) We zullen oppassen en altijd met een local op pad gaan na zonsondergang! Heb ik jullie nu genoeg gerustgesteld?;) Take care you all! xx Anke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anke

Actief sinds 22 Juni 2011
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 26564

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 13 Januari 2015

Stage wetenschap in Baltimore, USA

06 Oktober 2013 - 05 December 2013

Rondreis Indonesië

02 Juli 2011 - 02 September 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: